6 Mayıs 2014 Salı

Uzuuun bir ara...ve Roaccutane tedavimm.

Merhabalar...Uuzun zaman oldu galiba...
Bu sene niye bilmiyorum çok yazamadım, birçok alışverişe,birçok ürünü bitirip yorumlamama rağmen yine de niyeyse yazamadım..Araya işler girdi,sonra seçimler,sonra bazı sevimsizlikler vs. vs. vs...

Geçen yıldan bu yana cildimde tuhaf değişiklikler var.Koccaman koccaman sivilceler hayatımın bi yerinde hep olduğu için yadırgamadım sanırım.
Eskiden çiğdem yesem (Ankaralılar için çekirdek) hemen çıkardı,yemeyi bırakırdım düzelirdi..
Yediğim içtiğimden sonra yaptığım makyajlarım rahatsız etti cildimi sanırım tarifi imkansız sancılı ve bir o kadar da sevimsiz sivilceler çıkmaya başladı.Sivilce masum kalır bildiğiniz çıban gibiydi. 
Cilt doktorlarını gezmekten gına gelmişti.Çoook eskiden bir cilt doktoru roaccutane ilacını önerdi ama değerlerim çok yüksek çıktığı için kullanamamıştım.
En son gittiğim doktor öyle rahat bir kadın ki,öyle rahat ki bu ilacın değerlerimi ciddi ölçüde değiştirmeyeceğini,ona göre dozunu ayarlayacağını söyleyince ben de dayanamadım başladım...
Mart ayı içinde artık dayanamadım ve başladım. Tedavimin 7 ay süreceğini söyledi doktorcum.
Beslenmeme dikkat etmeliyim, özellikle kolesterol yükselmemeli ve A vitamini alımına dikkat etmeliyim.
Onun dışında çok da dikkat edilmesi gereken birşey yokmuş.Ama bir de özellikle sir yaptırma yoksa izin kalır dedi.:) Bu kadar uyarısı yapması bile iyidir.
Çünkü endişelerimi dile getirdiğimde "ay aman öf sen çok korkuyosun başlamayalım." diyecek kadar da tuhaf bir kadın :))
İlk ay 30 mg.la başladım.Şimdi 40'a çıktı. 
Bu süreçte beni en rahatsız eden şey makyaj yapamamak.Bittiğinde fondöten,bb krem ve pudra gibi şeylere ihtiyaç duymayacağımı söylüyor bu tedaviyi gören arkadaşlarım.
Ama beni rahatsız ediyor işte..Son zamanlarda en çok kullandığım şey dudak ürünleri ve vücut kremleri...Dudaklarınız ne yaparsanız yapın kuruyor,hem de feci kuruyor..Bu dönemde blisteks med plus çok yardımcı oldu.İşyerine giderken lip tone, gece ise med plus ya da hametan, tüm yüze ve vücuda sürmek için de Excipial lipo emülsiyon kullanıyorum.. Bir de Avéne 50 faktör güneş kremim.
İşte son zamanlardaki ekibim..:)

Olsun.Sonuca odaklı yaşamalıyım.:)
Bu tedaviyi gören ve iyi bir sonuca ulaşanlar var mı?Tedavi bittikten sonra yeniden çıkar mı o sevimsiz sivilceler?Siz nasıl başlamıştınız? ve neler yaşadınız? Neler yiyip,içtiniz? Yani hayatınızı altüst eden ya da düzelten neleri yaşadınız? Paylaşırsanız sevinirim...
Görüşmek dileğiyle...Sevgiler...

19 yorum:

  1. Kıyamam sana ben :)) Zorlu aylar ardından rahata ereceğini düşününce bir ohh çekiyor insan:)) Tedavi biteli 2 yıl oldu tek 1 sivilce çıktı. O da bıyık bölgemi aldırırken bir kez başka bir kuaföre gitmiş olduğumdan(kulandığı sir ağda dandikmiş)) Birde hassas cilt yapım olduğu için cildime uymayan ürünler kullandığımda kızarık kabartılar oluyor. :)) Onlar da herkeste olur canım. Cilt tipime uygun ürün kullanayım bende :))
    Sen bu tedavinle ilgili yaşadıklarını paylaştıkça yorumlayabilirim,sormak istediğin şeyler olursa da çekinme :)
    Bu arada kocamaaaan şapkalar taktım yaz boyunca. Ve denize yalnızca geceleri girdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:) Başladığımdan bu yana en çok etkilenen dudaklarım oldu.Sanki benim değil:)) Aşırı derecede kuruyo.Sonra güneşe çıktığımda zaten önceden de hassas olan cildim şimdi aşırı decerede kızarıyo,şişiyo tuhaf bi şey olup çıkıyo :) Hep çok su içerdim.Şimdi çok çok daha fazla içiyorum.Hayatımda hiç bu kadar çok dudak ürünü ve güneş koruyucu sürdüğümü bilmem :)) Denize hiçbir zaman güneşliyken giremediğim için o kavram yok zaten hayatımda :)) takıldığım yerde sorabilirim söz..:) sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım bende bloguma beklerim ve çekilişime :)

    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. ayy kabus ilaç roaccutane!! görünce biriki şey yazmak istedim, zira o dönemde bende kullananların yorumlarını çok aramıştım.. kullanalı 5-6 yıl oldu benim, sonuç mor mor kistik sivilcelerimden arındım, artık yüzümde sivilce çıkamıyor:) regl dönemlerinde zorluyor ama çıkamıyor! ilacı kullanırken lipstiksiz gezemiyordum dudaklarıma devamlı nemlendirici sürme ihtiyacı beni hayli zorlamıştı, sonra kuruluk! saçta iyiydi de ciltteki kuruluk feciydi ve gözlerim bile kurudu, göz yaşı damlası kullanmak zorunda kalmıştım.. sabırlı ol hepsi geçecek ve mis gibi bir cilde sahip olacaksın, sormak istediğin bir şey varsa sorabilirsin? sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdilik iyi gidiyor. ;) Sonuca odakliyim bakalim nasil olacak? ;) ozellikle siyah noktalarin yok olmasi süper. Regl donemlerimde sirtimda ve belimde bir de boynumun sag kosesinde kadrolu sivilcelerim cikardi. Artik cesaret bile edemiyolar ;)

      Sil
  4. Merhaba, gecmis oldun. Ben de bu ilaci yeni kullanmaya basladim; 9 gun oluyor. Baslamamak icin once baska yontemlere basvurdum tabii, cesitli kremler, ilaclar vs ama ise yaramadi. Gittigim her doktor da bu ilaci tavsiye edince diretmekten vazgectim. Gunluk 50 mg kullaniyorum. Su ana kadar yasadigim yan etkiler eklem, bel agrilari ve goz kurulugu oldu. Fastjel isimli krem, bolgesel eklem agrilarina iyi geldi bende; surdugum yerde agrilar geciyor. Kusma donemimi rahat atlatmam icin doktorum Prednol isimli kortizonlu bir de ilac verdi (sadece 12 gun kullanacagim). Belki de bu yuzdendir yuzumde bir kuruma ya da sivilcelerimde bir artis olmadi. Bir ay sonra yurt disina gidecegim icin sabirsizlikla su kurumanin ve kusma donemininin baslayip bitmesini bekliyorum :) Iki ay boyunca sivilcelerinizde bir alevlenme oldu mu? Oyle ise bu donemde kullandiginiz ve tavsiye edeceginiz pudra ya da kapaticilar var mi? Deneyimlerinizi yazmaya devam ederseniz cok sevirinim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.. mart ayindan bu yana hic makyaj yapmadim. Sari saclarimi daha koyu bir renge bile boyattim sirf makyaja gerek kalmasın diye ;) Doktorum son derece rahat biri ve bana eski halkmden cok degisiklik olmayacağını, ozel bir program uygulamama gerek olmadigini ama sadece cildimi tahriş etmemem gerektigi icin makyajdan en azından bir sureligine uzak durmam gerektigini soyledi. Şimdilik iyi gidiyor.Ama o kadar çok sivilcem çıkmadı. Ama ozellikle adeg günlerinde cikanlar bu defa cesaret edemedi mesela. Sonra beni en cok sasirtan ve sevindiren gozlerimdeki ve bogazimdaki kirisikliklarin gitmis olmasi. Alnimdaki derin cizgi bile normale döndü. Simdilik iyiyim...Yine yazarim.Sevgiler...

      Sil
  5. Bloğunuzu yeni keşfettim bayağı da oyalandım sitede:) Yalın anlatımınız var :) Takipteyimi bana da beklerım:) http://meralgumus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim...hosgeldiniz..gorusmek dilegiyle.sevgiler...

      Sil
  6. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 20 million visits, 193 Country in the World! and more than 20,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.fr/search/label/Europe%20Turkey______391%20Members
    Happy Blogging
    ****************
    Thank you for following my blog - it is greatly appreciated! :o)
    i followed your blog, please follow back
    ++++++++++++++++
    Merhaba bi'şey Chris!
    Sana "dizini uluslararası blogspot" konulu kaydolarak blogunuza duyurmak için öneririm
    "Dizin" Dünyada 20 milyon ziyaret, 193 Ülke olduğunu! ve 20.000 'den fazla bloglar. Bize katılın gel, kayıt ücretsizdir, sadece bizim blogu takip rica
    Ben Uluslararası blog Sözlüğü Kayıtlı Olmak düşünün A Wonderful bloga sahip. Sizin Ülke Temsil Will
    Aşağıdaki bağlantıyı ziyaret Ve Blogunuzu Adı Comment Lütfen
    Blog URL
    Sizin Ülke Listesine eklenecektir Yorum Oturumu'nda Çalıştırma Ülke Of Yer
    Sağ tarafta, "yeşil liste", tüm ülkeleri bulacak ve bunları tıklarsanız, o Ülkeden bloglar isimlerini bulacaksınız.
    Anlayışınız için registration.Thank size doğrulamak için blog takip Emir
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.fr/search/label/Europe%20Turkey______391%20Members
    Mutlu Bloglama
    ****************
    Benim blog takip için teşekkür ederim - bu büyük takdir! : O)
    Ben blogunuza izledi geri takip edin
    ++++++++++++++++
    Blogunuz için özel bir fiyat alın! en iyi dileklerle
    Saygılarımla
    Chris
    http://nsm08.casimages.com/img/2015/04/14//15041412142818874513169594.png

    YanıtlaSil
  7. Merhaba bende blogunuzu yeni kesfettim ve takibe aldım bende beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Emzirme bitsin benim de ilk işim bu olacak!! Şimdiden geçmiş olsun!
    Kullanan tanıdıklarımın hepsi çok memnun! Ben de o günün hayalini kuruyorum!

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuzu yeni keşfettim benim bloğuma da beklerim canım sevgiler
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. 4 sene önce bende kullandım:) lise yıllarında ve üniversite başlarında fena sivilcem vardı, özellikle öss sınavına hazırlanırken sırtım sıkıntıdan sivilce dökmüştü, çok kötü haldeydi. Bir çok krem kullandım ama hiçbiri işe yaramadı. en son doktorum bu tedaviye başlattı 6 ay kullanmam gerekiyordu, dediğin gibi dudak kurumaları, el üstünde kurumaktan kanamalar, kaşınmalar, hematen krem kullanıyordum dudak için, makyaj yapamıyordum, dudaklarımı gören kaçıyordu :) sonuç 4 ay sonunda tertemiz bebek gibi bir cilt ve ben geçti diyerek ilacı bıraktım, 2 aydaha kullanamadım. 1 sene sonra sivilce tekrarladı ve doktora gittiğimde tedavimi yarım bıraktığımım tekrar başlamam gerektiğini söyledi, ve ben başa döndüm. 6 ay kullandım. sonuç parlak tertemiz bir yüz, sırtımda dahi hiç kalmadı. şuan ara ara çıkıyor keşke tekrar kullanabilsem o ilacı, evli olduğum için cesaret edemiyorum. zaten çok fazlada kullanmamak gerekiyor. sende sonucunu düşünerek tedavni yarım bırakmadan kullan ilaçlarını :) sonucunu burdanda yazarsın.

    YanıtlaSil
  11. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. BU SAYFA ÖRNEK ALDIĞIM SAYFALAR ARASINDADIR. bubenimgalibaa'ya YAZILARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
    KONULOJİ OLARAK YENİ AÇTIĞIMIZ SAYFALARIMIZI İNCELEYEBİLİRSİNİZ
    BLOGGER: https://konuloji.blogspot.com.tr
    FACEBOOK: https://www.facebook.com/Konuloji-1404836229623473
    TWİTTER: https://twitter.com/konuloji
    YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCvTYP2aAqPYdHtreEW9PK1w
    İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/konuloji

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, içerikleriniz için teşekkürler. Blog yazarlarının sosyal paylaşım ve buluşma noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi diğer blog yazarlarına tanıtabilir ve diğer blog yazarlarıyla kolaylıkla iletişim kurabilirsiniz. İyi çalışmalar. http://blogworld.com.tr.ht/

    YanıtlaSil